Dzielimy się wizytówkami

Spotykając się z klientem, przedstawicielem handlowym a nawet samemu będąc klientem, chcemy wręczyć bądź też otrzymać wizytówkę. Ten element był i nadal jest ważnym elementem wymiany między poszczególnymi osobami działającymi w poszczególnych branżach. Sami klienci z chęcią otrzymują wizytówki, szczególnie wówczas kiedy usługa bądź współpraca była przyjemna, korzystna i owocna.

Dobrze jest też przypomnieć sobie co nieco odnośnie tego jak wybladło dawniej wręczanie oraz otrzymywanie wizytówek. Tak bowiem jak wiele z naszych zachowań, również i ta czynność miała swoja własną etykietę, która dziś nieco została zapomniana. Przyczynił się do tego fakt znacznego wzrostu ilości firm oraz to, że wizytówki nieco spowszedniały dla dzisiejszych użytkowników. Mimo to należy zawsze dbać o to by wizytówki w naszym wizytowniku, portfelu bądź kieszeni, były nie tylko łatwo dostępne. Podczas spotkań najczęściej przychodzi taki moment i chwila, która pozwala na wymianę takich wizytówek. Dobrze jest wówczas by była ona łatwa do znalezienia. Ważne też by była ona w odpowiednim stanie. Tak więc zapisane wcześniej notatkami wizytówki jak również pocięte czy z załamaniami, są przede wszystkim mało atrakcyjne, źle wyglądają i są nieprofesjonalne. Jest to zły sposób wpływania na klienta, którego taka niestaranna i nieestetyczna wizytówka może niekiedy skutecznie odstraszyć. Tak samo jest jeżeli chodzi o nieaktualne dane. Takie sytuacje są praktyczne niedopuszczalne a w ostateczności powinny być poprawione a najlepiej jest zamówienie nowej partii wizytówek. Wizytówkę powinniśmy przekazać (najlepiej strona tytułową z nazwą firmy bądź imieniem i nazwiskiem) jeżeli jest taka możliwość i okazja bezpośrednio do rąk drugiej osoby. Nie powinniśmy jej rzucać. Jest to w złym guście i jest mało taktowne. Jeżeli zaś otrzymujemy wizytówkę powinno się choć nachwalę skupić na niej uwagę i starannie włożyć czy to do portfela czy też do wizytownika jeżeli takim dysponujemy.

Należy jedna pamiętać, że jakość i forma wizytówki jest równie ważna jak późniejsze jej przekazywanie. Kolorystyka oraz odpieranie wymiary naszej wizytówki oraz zamieszczone na niej dane pozwolą na szybszą identyfikację naszej osoby oraz firmy. Nad pozytywnym utrzymaniem dobrego wizerunku pracuje się bardzo długo i należy go pilnować tak by nadal cieszyć się popularnością oraz uznaniem.